תפריט נגישות

טוראי מנחם יוסף ז"ל

מנחם יוסף
בן 19 בנפלו
בן שרה ויעקב
נולד בנבטים
בט"ו בסיון תשכ"א, 30/5/1961
התגייס ב-אוגוסט 1979
שרת בחיל המודיעין 8200
נפל בעת שירותו
בי"ד בסיון תש"מ, 29/5/1980
מקום נפילה: נחל יהודיה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: באר שבע
הותיר: אב, אח ואחות

קורות חיים

בן שרה ויעקב, נולד ביום ט"ו בסיוון תשכ"א (30.5.1961) במושב נבטים שבנגב. מנחם למד בבית-הספר היסודי "בר-אילן" בבאר-שבע, והמשיך את לימודיו בבית-הספר החקלאי "מקוה-ישראל". הוא היה נער חביב על חבריו, הצטיין בלימודיו, ומוריו העריכו את כשרונותיו ואת חריצותו. מנחם הצטיין בתחום החקלאות, הן בעבודה המעשית והן בלימודים תיאורטיים. בשנת לימודיו האחרונה, הוא היה אחראי על ענף הפרחים בפנימייה שבה למד. הוא היה קשור למושב נבטים, שבו נולד וגדל, וראה את עתידו כחקלאי בנבטים. בן 12 שנים היה מנחם כשמתה אמו. מנחם המשיך לקיים קשר של אהבה למשפחתו, גם בהיותו בפנימייה. הוא תכנן לפתח את המשק המשפחתי, אחרי שישוב משירות בצה"ל.

באוגוסט 1979 התגייס מנחם לצה"ל, ושירת בחיל-המודיעין. על תקופת שירותו בצבא סיפר מפקד יחידתו, אחרי שמנחם נפטר: "בזמן שהוא שירת ביחידה למדנו להכירו ולהוקירו. מסירותו, הקפדתו על קטנות כגדולות, שאיפתו ללמוד ולהתקדם, נועם הליכותיו ונכונותו לעזור תמיד לחבריו ביחידה - אלה היו תכונותיו".

ביום י"ד בסיוון תש"ם (29.5.1980) יצא מנחם עם יחידתו לטיול ברמת הגולן. מסלול הטיול נקבע לנחל יהודיה, חמת-גדר, גמלא והכינרת. כשביקרו בנחל יהודיה התאמן מנחם בקפיצה מצוק סלע למי-הנחל. הוא קפץ וטבע בנחל. בן 19 שנים היה מנחם במותו.

הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בבאר-שבע. הוא השאיר אחריו אב, אח ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה