תפריט נגישות

רב"ט גיל-שלום אלון ז"ל

גיל-שלום אלון
בן 18 בנפלו
בן לאה ודויד
נולד במשמר הנגב
בב' בניסן תש"ט, 1/4/1949
התגורר במשמר הנגב
התגייס ב-ינואר 1967
שרת בנח''ל, ביסלמ"ח גד' 906
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: אום כתף
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: קיבוץ משמר הנגב
הותיר: הורים, אח ושתי אחיות

קורות חיים

בנם בכורם של דויד ולאה. נולד ביום ב' בניסן תש"ם (1.4.1949) במשמר-הנגב. סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי והתיכון אשר בקיבוץ שהוריו היו חברים בו. בבית-הספר התבלט באהבת-הבית, הסביבה והארץ ואהב לטייל ולהשתתף בחוג לידיעת-הארץ של חטיבת בני-הקיבוץ. אהב ספורט והשתתף במשחקי כדור-עף וכדור- סל ב"הפועל" שבמקום. כן היתה לו נטייה למשחק על הבמה, בסיימו את לימודיו בבית-הספר קיבלה אותו אסיפת-הקיבוץ כחבר. למרות היותו בגיל צעיר אפשר היה לסמוך עליו. עבד בענף ההשקאה והוא אז בן שבע-עשרה ומחצה. כל בני הכיתה יצאו לצבא והוא רצה להיות בתוכם. הוריו הסכימו איפוא לחתום על טפסי-הגיוס וגיל נעשה לחייל.

גויס לנח"ל בינואר 1967. אהב את חיי-הצבא והתכונן לסיים קורס מ"כים ולצאת לקורס קצינים, עליז היה ברוחו ועל-ידי כך היה מרים את המורל של כל החיילים. כחמישה חודשים אחרי גיוסו פרצה מלחמת ששת הימים. לפני המערכה בחר בו מפקד-הפלוגה להיות הרץ והקשר שלו, תפקיד נכבד ואחראי; וביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967) היה בין הראשונים שהסתער בטיהור התעלות והעמדות של האויב באום-כתף שבסיני ונפל בקרב שנערך שם. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי לשעת- חירום בבארי ולאחר שנה הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות במשמר- הנגב.

לזכרו הקדיש קיבוצו את אחד מגליונותיו. זכרו הועלה ב"יד לנופלים" שהוציאה פלוגתו. בחוברת "החטיבה במלחמת ששת הימים" הוזכר שמו. בספר "נח"ל נגב במערכה" הוקדשו לו עמודים מספר. בחוברת "אשר נפלו במלחמה" של הקיבוץ המאוחד הועלה זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה