תפריט נגישות

רס"ן נפתלי יהב שוסטק ז"ל

סוף המלחמה

אלבום תמונות

סוף המלחמה
בגיזרה המערבית נמשכו פעולות הטיהור של עוצבת מרדכי. כוחות קהלני התקדמו לכפר סיל ודרום שדה התעופה של ביירות. המחבלים בגיזרה זו לא כיבדו את הפסקת האש והלחימה נמשכה.
חטיבת הצנחנים של עוצבת ירון התקדמה בשטח ההררי תוך לחימה בכוחות סורים ומחבלים ב-13 בחודש, לפני הצהרים, חברה עם הכוחות הנוצריים בכפר שימא ומשם התקדמו הכוחות, באזור הנתון לשליטת הנוצרים, לביירות המזרחית. הפסקת האש באזור ביירות היתה רופפת. כוחות צה"ל היו במזרחה של העיר ומדרום לה, אך במערבה של ביירות וברכס עליי, השולט על העיר ממזרח, החזיקו כוחות סוריים ומחבלים.
נסיונות לייצב את הפסקת האש לא הצליחו והוחלט לשפר את היערכותנו באזור ולהדק את המצור על מערב ביירות. בימים 25-20 ביוני התקדמו עוצבת ירון ממערב ועוצבת עינן מדרום וכבשו את אזור עליי-בחמדון. הכוחות הסוריים שהיו במקום נסוגו לעבר הבקעא. עם כיבוש זה היתה לצה"ל אחיזה בכביש ביירות-דמשק ושליטה על ביירות ממזרח.
במשך כחודש וחצי התנהלה לחימה באזור ביירות כאשר המגמה היתה להדק את המצור על העיר ולהביא לפינוי המחבלים ממנה. מגעים להשגת מטרה זו התנהלו תוך כדי הלחימה. בתקופה זו כבשו כוחותינו את אזור שדה התעופה של ביירות ושכונות בדרומה של העיר וכן נקודות מפתח שהרחיבו את אחיזתנו במזרח ביירות. לקראת אמצע אוגוסט הושגה הסכמה על פינוי המחבלים והכוחות הסורים מביירות.
הפינוי נעשה בחסות כוח בין-לאומי, כשהמחבלים התפנו בדרך הים למדינות ערביות שהיו מוכנות לקלוט אותם והכוחות הסוריים התפנו בכביש ביירות-דמשק לשטח המוחזק ע"י הסורים באזור הבקעא. הפינוי הושלם ב-31 באוגוסט.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה