תפריט נגישות

טוראי גדעון רוזנברג ז"ל

פלמ"ח - הכשרת שובל (ה"שבלים")

הכשרת שובל (ה"שבלים")

מספר החברים: 22.
מוצא החברים: בוגרי קן קריית-חיים.
שייכות תנועתית: ‘השומר-הצעיר’.
משק ההכשרה: שובל.
תאריך גיוס לפלמ"ח: 00, ינואר, 1948.
תאריך שחרור: 00, אפריל, 1949.
יחידה צבאית (פלוגה, גדוד): גדוד הנגב הצפוני (2) בחטיבת הנגב. לאחר האיחוד עם הכשרת להבות הבשן עברו לגדוד שער הגיא (5) בחטיבת 'הראל'.
מסגרת הגיוס: הכשרה מגוייסת.
במהלך הפרק הצבאי שהו ב:
התחברות אל קבוצה/קבוצות במהלך השירות ובסיומו: עם הכשרת להבות הבשן (ונקראו "שלהבת"), בספטמבר 1948, לשם השלמה ושיפור מצבן של ההכשרות.
פרטים אודות ההכשרה: הכשרה זו התגייסה אל תוך מלחמת העצמאות. בדומה להכשרות אחרות שהתגייסו במועד זה, פגעו תנאי המלחמה ביכולת האירגון העצמי של ההכשרה ובאפשרות לקבל את עזרת התנועה למניעת תופעות התפוררות. מתוך מגמה לשמור על שלמות ההכשרות ולהבטיח את ייעודן בהתיישבות שיתף מטה הפלמ"ח פעולה עם הנהגת התנועה שביקשה ליצור ריכוז תנועתי של קבוצות הכשרה ביחידה אחת, ולאחדן במידת הצורך. במגמה זו הועברה ההכשרה לחטיבת 'הראל' ואוחדה עם הכשרת להבות הבשן תחת השם - "שלהבת".
במלחמת העצמאות: חברי ההכשרה לחמו בקרבות גדוד הנגב הצפוני (2) בחטיבת הנגב, ומספטמבר 1948 לחמו בקרבות גדוד שער הגיא (5) בחטיבת 'הראל'.
המשך התיישבותי (ישוב חדש, השלמה): באפריל 1949, לאחר שחרורם, יצאו יחד עם חלק מהכשרת נגבה ב' והכשרת שריד לתקופת התגבשות בשריד (חודשיים) ובדליה (6 חודשים). בדצמבר 1949 השלימו יחד את קיבוץ נחשונים ('הקיבוץ הארצי'), שעלה על הקרקע בספטמבר 1949.

נפלו במלחמה:
בן ישראל עודד ז"ל - בקרב בנגב.
פנצ'ר עמוס ז"ל - בקרב בנגב.
שמעונוביץ אברהם ז"ל - בקרב בנגב.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה