תפריט נגישות

סמ"ר חזי יחזקאל לוצקי ז"ל

ספר לזכרו - חזי לוצקי ז"ל

דברי רס"ן יהודאי אריאל

כריכת הספר
אלבום תמונות

תיאור האירוע:

ביום ב' י"ט בטבת 30.12.85 נספה חזי ז"ל בתאונה, שעה שמעד ונפל לתוך באר עמוקה וצרה. יחידתנו גויסה לאימון - במהלכו קיימנו ניווט רכוב באזור נבטים. באר נבטים, הנמצאת כשני ק"מ מזרחית ליישוב ובמרחק דומה מצפון לכביש באר-שבע-דימונה, נקבעה כנקודת ציון מרכזית, וזאת על מנת לאפשר יתר שליטה על הכוח לפני מעבר מסילת הברזל והכביש. חזי וצוותו הגיעו למקום מספר דקות לאחר שאני הגעתי. יחד זיהינו את הבאר ועמדנו על גודלה ועומקה. לאחר מכן אסף חזי את צוותו בקרבת הבאר ויחד ישבו לאכול וכמובן גם לשתות קפה. מספר דקות לפני השעה 21.30 עזבתי את המקום והתמקמתי באזור מעבר הכביש הראשי. ממש ברגע זה התקבלה הודעה בקשר בדבר התאונה. חזרתי מיד לבאר ותוך שימוש באמצעי מיוחד לראייה בלילה זיהיתי את חזי כאשר הוא שוכב בקרקעית הבאר שהיתה ריקה ממים. הוא שכב שם ללא תנועה ולא הגיב לקריאותינו הרמות והממושכות. במקביל ובסיוע מפקדים נוספים הזעקנו יחידת חילוץ מיוחדת שהגיעה למקום במסוק. חזי הועלה מתוך הבאר ללא רוח חיים, אך בכל זאת דרשתי מהרופא, שהגיע עם צוות החילוץ, להעבירו לבית חולים בבאר-שבע. כאשר חזר המסוק מבית החולים הבהיר לי הרופא, כי לדעתו ועפ"י הנתונים נפגע חזי בראשו כבר בתחילת הנפילה, וייתכן כי בהגיעו לקרקעית הבור, כבר לא היה בחיים.

ציונים לדרכו ביחידה:

כ-20 שנה שאנו משרתים ביחד, בצנחנים ובסיירת. במסגרת שירותנו ביח' צנחנים השתתפנו במלחמת ששת הימים במרחב סיני וברמת הגולן. במלחמת ההתשה בתעלה ובעיקר בבקעת הירדן. במלחמת יום הכיפורים לחמנו בגולן ובחרמון ושוב מלחמת התשה בת חודשים אחדים ואנחנו בדרום "המובלעת הסורית". שנות השירות בצנחנים השפיעו על חזי ותרומתם מכרעת בגיבוש אופיו. הוא לא היה צנחן קשוח וחסר רחמים. חזי ידע את חובתו היטב ומשום כך שנא את הצבא. בשנים הקשות הללו התגבשה חבורה מיוחדת של אנשים ביחידה, שקשרי הריעות בה היו מיוחדים והדוקים ביותר. חזי היה אחד מאותם אנשים.
זמן קצר לאחר מלחמת יום הכיפורים פרשה כל החבורה מהצנחנים וביחד הקימו יחידת סיור במסגרת חיל השריון. פה פרח חזי. הסיורים, שהם עיקר המשימה ביחידה מסוג זה, היו לחזי כמים חיים לצמא. הוא אהב את הפגישות המיוחדות המזומנות לחיילי המילואים ואהב את האופי המיוחד של היחידה הקטנה בה כולם חברים ותיקים משנים.

הערכה אישית:

חזי היה בן אדם.
בנוסף לתכונות כמו טוב-לב המשולב בהומור עדין, נכונות חברית של ידיד אמת ותבונה, תכונות אותן זכרתי עוד מהצנחנים, מצאתי בחזי בתקופת הסיירת תכונות נוספות, אחריות ומסירות לעניין, רצינות וכושר ארגון ושליטה. בהתחשב בתכונות אלה מיניתי אותו לתפקיד של מפקד צוות, תפקיד המיועד לקצין. חזי מילא תפקידו זה באופן המוצלח ביותר. ביצועי הצוות עליו פיקד היו מעולים.
לאחר שנים רבות של שירות משותף מצאנו האסון הנורא הזה, אבד לי חייל ורע נאמן, חזי נפרד מאיתנו.
אני וחיילי היחידה ניצבים ליד קברו הרענן וממאנים להשלים.
יהיה זכרו ברוך

רס"ן יהודאי אריאל
מ"פ

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה