תפריט נגישות

סמ"ר יהונתן סרגיי ולסיוק פוקס ז"ל

לא יוצאים מפה עד שלא מוצאים את גופת חברנו

לא יוצאים מפה עד שלא מוצאים את גופת חברנו

כוח גדול של סיירת אגוז נכנס ביום חמישי לכפר מרון א-ראס, במטרה לטהרו ממשגרי הקטיושות. אבל הקרב הסתבך וחמישה לוחמים נהרגו. החיילים לא וויתרו וסירבו להתפנות עד למציאת חברם המת. בכיר בצה"ל: האירוע עוד ייחקר, אבל לחיילים מגיע צל"ש.

בצה"ל עוד יתחקרו את המפקדים שהחליטו לשלוח את לוחמי יחידת אגוז בדרך שבה בחרו, אבל כבר כעת עולה כי הלוחמים והמפקדים הזוטרים יזכו להערכה יוצאת דופן, וככל הנראה גם לצלשי"ם, על אומץ הלב שהפגינו בקרב.
גורמי צבא בכירים אומרים כי התנהלות החיילים תיזכר עוד שנים רבות ותילמד במורשת קרב. הכוח, בפיקודו של סא"ל מרדכי כהנא, נכנס עם שלוש פלוגות לתוך הכפר מרון א-ראס ביום חמישי בצהריים, במטרה לטהר את הכפר מלוחמי חיזבאללה ששיגרו קטיושות לעבר הצפון.
עדויות הלוחמים מתארות תמונה של קרב קשה שבו הפגינו אומץ לב נדיר וחילוץ חבריהם הפצועים, ובעיקר בסיכון חייהם בחיפוש אחר גופתו של אחד הלוחמים שנהרג. בקרב נהרגו חמישה חיילים, יממה אחת בלבד לאחר מותם של שני לוחמי מגלן באותו אזור, מול אותם לוחמי חיזבאללה עקשנים.
"זה היה בנוהל קרב קצר. הבנו שיש מצוקה בתוך הכפר, וקיבלנו את המשימה להיכנס פנימה ולבודד את החלק שבנינו לבין בינת ג'בל. בשלב מסוים, הפלוגה של בנימין (בנג'י) הילמן, שהייתה על הרכס, זיהתה כוח של חיזבאללה. הם ירו לעברם וכנראה גם הרגו אותם. אז התחיל ירי מאסיבי לעברנו: סאגרים, טולרים, טילי נ"ט. הכוח של בנג'י היה ליד אחד הבתים - והוא חטף סאגר ונהרג. גם רפנאל מוסקל, שבנג'י קרא לו שיהיה לידו נהרג, וגם הקשר לירן סעדיה. בארוע אחר במקביל, בפלוגה של סרן ברק חירם, נכנסו לוחמים לאחד הבתים, נתקלו במחבל והרגו אותו, אבל הלוחם נדב באלוה נהרג.
"סרן סימנטוב, מפקד הפלוגה השלישית ניהל את החילוץ. זה היה מטורף, אש תופת מכל הכיוונים. החיילים רצו לכיוון הבית - בסיכון חיים - כדי לחלץ את חבריהם. לכל אחד מגיע צל"ש. לוחם נוסף חזר עם אלונקה, הניח אותה באזור הכינוס, ורץ בחזרה לפנות את בנג'י. אז הוא חטף טיל שפגע בו ישירות. לא מצאנו אותו. הטיל קבר אותו מתחת לגדר. ספרנו את הכוח ושוב לא מצאנו אותו. מרדכי עלה בקשר מול האלוף ואמר לו: "אנחנו לא יוצאים עד שלא מוצאים אותו".
"לחיילים היה ברור שלא חוזרים בלעדיו. התחילו חיפושים בלילה תחת אש. חיזבאללה ירה פצצות תאורה. ביום הצבנו תצפיות לשמור על האזור. נכנסנו בזחילה כדי שלא יראו אותנו, מצאנו אותו תחת גל אבנים וחילצנו אותו.
בסיירת התגאו אתמול על גבורת החיילים. לגבי נסיבות הכניסה לקרב - את זה עוד יתחקרו, אבל חילוץ ההרוגים והפצועים, באומץ רב תחת אש, היווה הקלה גדולה עבור הלוחמים. "
הם המשיכו לחפש את החבר שלהם, והביאו אותו בחזרה לארץ", אמר אמש קצין בכיר בצה"ל. "אני גאה שאלה החיילים שלנו, שבאומץ לב התעקשו לחפש את החבר שלהם".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה