תפריט נגישות

סמ"ר זהר זוזי דורון ז"ל

אני - זהר דורון


נולדתי ב-12.8.77, יום ששי, בשעה 13.10 בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בן לנאוה וטומי ואח ליערה בת ה-4 ולליב בת השנתיים. אנו גרים בקיבוץ להב אשר בנגב. כשנולדתי, היו לי ראש גדול וידיים גדולות, וגומת חן בלחי השמאלית. בהיותי בן שבועיים, השתתפתי השתתפות פעילה בחג ה-25 של הקיבוץ בתור בן-הקיבוץ הצעיר ביותר וקיבלתי חבילת ביסקויטים וחולצת חג ה-25 שנראתה עלי כמו שמלה.
ב-25.9.1977 נכנסתי לבית התינוקות, בחדר עם אוהד ונדב, בתור תינוק שקט ובלתי פעיל. בגיל חצי שנה עברתי דלקת ריאות קשה, והחלמתי בעזרת 10 זריקות פניצילין. השן הראשונה צמחה לי בגיל 9 חודשים. לאחר חודשים רבים של בטלה (בגיל 10 חודשים), התחלתי לעשות הכל בבת- אחת (לזחול, לעמוד וכו'). אמרתי גם 'אבא' ו'אמא'. לקראת גיל שנה - 'עליז, נחמד ומתוק' הייתי, ובניתי מגדלים והרכבות. בגיל שנה ורבע כבר הלכתי לבד ואכלתי לבד. ב-17.4.80 נולדה אחותי שני. בגיל 5 עברתי לגן. הייתי שם בחדר עם יונתן ואמנון. כל בוקר היינו אומרים שנשארנו ערים כל הלילה. בגן אבי לימד אותי לקרוא.
בכיתות א', ב' ו-ג' למדתי עם חנה צפאני והכי אהבתי את נושא הדואר. קראנו סיפור איך נכתב המכתב הראשון והיינו צריכים לכתוב מכתב בציורים. בכיתה א' נסענו בטיול השנתי לנחל הבשור, בכיתה ב' נסענו לראשון-לציון ובכיתה ג' נסענו לפרוזדור-ירושלים. בדרך לנחשון ניתקו שני גלגלים מן המיניבוס ורק במזל המיניבוס לא התהפך. הזמנו מיניבוס חדש והמשכנו בטיול. בכיתות ד', ה' ו-ו' למדנו עם עפרה שחר. בכיתה ד' התחלתי לנגן על פסנתר, ובכיתה ה' השתתפתי בחוג של נוער שוחר מדע - 'עולם הנייר מהצמח לדף'.
בכיתה ד' נסענו במסגרת הטיול השנתי לחיפה עם המקבילים שלנו מבית-קמה, בכיתה ה' נסענו לעמק יזרעאל ובכיתה ו' נסענו לירושלים.
בהיותי בן 12 עליתי למוסד מבואות-הנגב לאחר שנערכה לנו מסיבת בר-מצווה שבה קיבלתי אופני פיג'ו. אני אוהב לעסוק בנגרות, לרשום רישומים, לנגן על פסנתר, להכין עבודות אישיות, לשחק כדורגל ופינג-פונג וללמוד. איני אוהב לכתוב חיבורים ולהתקלח.
היו לי גם הרבה אוספים: פחיות, בולים, קופסאות-גפרורים, תרמילים של כדורי-צייד, עטיפות-שוקולדים ועוד... במוסד, אני לומד אנגלית עם אנה וספרות עם יואל, והשאר יסופר בתולדות ישראל...

(מתוך עבודת 'שורשים'. כתה ז')

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה