תפריט נגישות

רב"ט חיים משגב האופטמן ז"ל

חיים משגב
בן 21 בנפלו
בן מינה ודויד
נולד בקריית ביאליק
בי"ט באדר תש"ז, 11/3/1947
התגייס ב-יולי 1965
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בקרב
בח' באדר תשכ"ט, 26/2/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

בן דויד ומינה. נולד ביום י"ט באדר תש"ז (11.3.1947) בקרית ביאליק. את לימודיו היסודים סיים בבית ספר ע"ש ביאליק אשר בקרית ביאליק ולאחר מכן היה מדריך "קן" '"השומר הצעיר בקרית חיים. את לימודיו התיכוניים למד בבית הספר "בסמ"ת" שבחיפה. היה מן הבולטים מחברי הגרעין של "השומר הצעיר" שהתיישב בקיבוץ להב ונשלח על ידי התנועה להדריך ב"קן" השומר הצעיר" בבאר שבע. בן נאמן היה ומסור להוריו באופן בלתי רגיל.

ביולי 1965 גויס לצה"ל. חיים היה באותו גדוד מראשית דרכו בשירות. אימוניו בים ובצניחות בנגב חישלוהו והוא נעשה מוכן ומזומן לכל משימה. עם הגדוד פרץ לירושלים ועבר בשלום את כל דרך הדמים של החטיבה עד לשחרור הבירה.

לאחר שחרורו מהצבא נקרא לשירות מילואים והשתתף בפעילויות שונות, בין השאר בפעולת סמוע, במלחמת ששת הימים לחם בחטיבתו של תת אלוף מרדכי גור בשחרורה של ירושלים, חבריו ידעו כי אין הוא שש לקראת הצבא וכי לגביו העיקר הוא שיבוא השלום, אשר האמין בו כל כך - ומכאן שכל מה שהוטל עליו בשירות הצבאי היה מבצע בשלמות. לאחר שחרור ירושלים הוטס גדודו לגולן ושם השתתף בקרב שהביא לידי שחרורו.

ביום ח' באדר תשכ"ט (26.2.1969) בעת שהיה בשמירה על הגבולות, נתקל בחוליית מחבלים ומתנכלים ובקרב עמהם מצא את מותו במארב בבקעת הירדן, הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחיפה.

חבריו דיברו עליו כעל מי שתמיד רץ בראשם קדימה, שפעל והפעיל - ובלי טענות וטרוניות, כאחד האומר לעזור לזולתו ונהנה אגב כך ממעשה טוב זה, הוא תמיר חשב על הזולת. חיים היה ידוע כאדם וכיהודי שהגשים את התקוות שהוריו חלו בו; הוא קיים מצוות כיבוד אב ואם והיה נוהג מתוך טוב לב ודעה צלולה, אהוב היה על כל יודעיו כי רוחב לבו וההומור ששכן בו, היו כובשים את כל הסובבים אותו, היה בו מן העליזות וגם מן הרצינות.

בזמן הלוויתו ציין מפקדו כי חיים בלט מכל חבריו בצניעותו ובאומץ לבו וגם בחברותו. וכל הפלוגה ראתה בו דוגמא וסמל.

ב"שלושים" לנפלו הוסר בידי האם הלוט מעל הגלעד שהוקם לזכרו בקיבוץ להב; חוברת בשם "חיים" הוצאה לאור על ידי קיבוץ "השומר הצעיר"; להב, עוד חוברת אחת יצאה לזכרו ביום השנה השני לנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה