תפריט נגישות

רב"ט גד (גדי) שרוני ז"ל

גד שרוני
בן 20 בנפלו
בן מרים ויהודה
נולד בעמיר
בכ"ב בסיון תש"ח, 29/6/1948
התגורר בקיבוץ בית קמה
התגייס ב-נובמבר 1966
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"א באדר תשכ"ח, 21/3/1968
במבצע כארמה
מקום נפילה: כראמה
באזור ירדן
מקום קבורה: בית קמה

קורות חיים

בן יהודה ומרים. נולד ביום כ"ב בסיון תש"ח (29.6.1948) בקיבוץ עמיר. כאשר הגיע לגיל הלימודים למד בבית הספר היסודי בשובל ולאחר מכן במוסד החינוכי בנגבה ושוב חזר למוסד החינוכי בשובל. לבסוף למד בבית הספר המקצועי בקרית גת וכשסיים אותו עסק במסגרות.

אחרי שסיים את לימודיו עבד בחקלאות, בענף הפלחה ועבודתו זכתה להערכה. מאהבתו לספורט השתייך ל"הפועל" והשתתף בקבוצת כדורעף וכדורסל בבית קמה.

גויס לצה"ל בנובמבר 1966 ועוד הוא בשירות חובה יצא להשתתף בפעולת התגמול נגד בסיסי החבלנים הירדניים, זו הידועה כמיבצע כראמה (עיירה ממזרח לירדן אשר בה התרכזו וממנה יצאו חבלני האויב לשטח ישראל) - ובמיבצע זה נפל, זה היה ביום כ"א באדר תשכ"ח (21.3.1968).

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות אשר בבית קמה.

מפקד יחידתו, במכתב תנחומיו להוריו, כתב על גד החייל הטוב והמסור, היעיל והממושמע, בעל כוח הרצון העז, אשר למרות היות לו אפשרות הבחירה בדרך הקלה ולעזוב את יחידתו הקרבית מפני מיחושי רגלו שנשברה בקורס הצניחה, לא עשה כן, והמשיך עם חבריו ליחידה, עם כל הקשיים שעמדו בפניו.

"גד ניחן בכבוד עצמו ובהכרה לאומית", המשיך המפקד , "הוא דרש מעצמו הרבה וידע למלא את שדרש. הוא היה אהוד על חבריו ומפקדיו, אמיץ, בעל כושר ביצוע טוב".

מדי שנה מתקיים טורניר לזכרו בכדורעף בקיבוץ.

חוברת לזכרו הנושאת את שמו הוצאה לאור על יד בית קמה. שמו מוזכר בתוך שאר חברים לנשק שנפלו במיבצע כראמה בספר של אורי מילשטין "המסתערים ראשונה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה