תפריט נגישות

טוראי אלון גאון ז"ל

ספר לזכרו - גאון אלון ז"ל

דברי פרידה מחברו ראובן


אלון!
בדרך כלל כשאדם נגש לכתוב לזכרו של אדם אחר שהכיר וגדל עמו, איננו יודע להתחיל. אני כבר יכול לאמור שאני רגיל. תחילה על רמי, אחר כך חברים ביחידה, ועכשיו אלון.
ובכל זאת זה קשה. והפעם זה שונה. מה אספר? את אלון הכרתי שנים רבות (13 שנה). זכורה לי תקופת היותנו ילדים, איך היה חבר נאמן של ערן.
מאוחר יותר כשעברנו למוסד, היה תלמיד חרוץ, אף כי זה לא הלך לו בקלות. בכיתה י' היינו שנינו מדריכים בדימונה. הוא התייחס לעניין ברצינות וארגן קבוצה. זה היה אופייני לו- היסודיות והארגון. לא מעט רבנו, אך תמיד השלמנו לאחר מכן. לפעמים הרהרתי איך קרה שנשארנו ידידים אחרי מריבות אלו. בעבודה היה פועל טוב אם כי לא מעט ביקרתי אותו על כך שלא היה מקדיש מספיק זמן ויכולת אישית לעבודה. מניעיו היו ברורים לי, הוא למד, ורצה להיות טוב בלימודים, וזה גרם לו לכך שלא היה לו מספיק זמן לעבודה.
מאוחר יותר לקראת סוף י"ב החליט להיות י"ג. היו לי ויכוחים רבים איתו על כך, מכיוון שסברתי שפג זמנה של תנועת נוער נפרדת. הוא לא הסכים. יצא לשנה ו"עשה חיים משוגעים", טייל הרבה (וזאת אהב מאוד), למד קצת על חיי העיר וכן הדריך בקן. התרשמתי שהיה מרוצה. כשבועיים לאחר פרוץ המלחמה באתי לחופשה קצרה. כשנכנסתי לחדר האוכל פגשתי את אלון והרגשתי מה זה לפגוש חבר טוב, שאיכפת לו ושדואג לכולם וגם לי.
בנובמבר התגייס לצה"ל והלך לחיל האוויר. שוב התווכחנו רבות. לחתום חמש שנים? שיגעון, טענתי, והוא בשלו. הלך והצליח לא רע. פעם לקחתי טרמפ חברה שהיו איתו בקורס והם סיפרו לי ש"הולך לו" ושברוב המבחנים הוא זוכה ל 80- 85. על סמך הכרות שלי איתו אני יכול לומר שלא בא לו בקלות, ובכל זאת הצליח.
לאחר מכן כשנאלץ לעזוב בגלל סיבות אובייקטיביות, היה לו חבל. זוכר אני איך אמר לי בפעם האחרונה שנפגשנו מה איתו. איך הוא מסתדר עם הנשק בקלות ומתפלא שלאחרים קשה.
במלחמה כתבתי למישהי שאנשים נהרגים וחברים נהרגים, ואנחנו ממשיכים לצחוק ולחיות כרגיל. התשובה הייתה שבשביל אפשרויות אלה נהרגו ידידנו.
במקרה זה לא ניתן לאמור כך וזה עוד מקשה הרבה יותר.
ביום חמישי אחה"צ הגיע מברק ליחידה, סירבו להראות לי אותו.
נכנסתי למשרד ומצאתי אותו במגירה.
אזכור אותך, הולך יחף בקיץ
אזכור אותך, מוביל כותנה בלילה.
אזכור אותך, מזוקן, פרוע, בחולצה שומרית,
אזכור אותך, פוגש את רוביק בדיר
אזכור אותך, עם גיורא, ניר, עודד ואייל,
אזכור אותך, כפי שהיית באמת
ידיד ושמו אלון.

ראובן

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה